onsdag 19 december 2012

Årets julångest

Saker jag hade tänkt göra innan jul:

Att hinna handla färdigt julklappar.
Att hinna lägga in sill och handla julmaten.
Att hinna rulla miljoner köttbullar.
Att hinna slå in julklapparna som jag gömt överallt.
Att hinna komma ihåg var jag gömt alla julklapparna.
Att hinna dammsuga. Eller i alla fall schasa in dammråttorna på lämpligt ställe.
Att hinna släpa fram julgranen.
Att hinna släpa fram alla kartonger med julgrans saker.
Att hinna klä granen.
Att hinna hitta julgrans mattan.
Att hinna köpa en ny julgransmatta.
Att hinna tillverka julkort.
Att hinna posta julkorten senast i dag.
Att hinna göra nyårskort i stället.
Att hinna dricka glögg och äta pepparkakor.
Att hinna andas.


Saker jag är tacksam över:

Att jag har hela min stora fantastiska familj.
Att jag är frisk.
Att jag har alla varma kläder jag kan önska mig.
Att jag inte behöver gå hungrig.
Att jag har tak över huvudet och en egen säng att sova i.


Saker jag önskar:

Att ingen endaste människa, stor eller liten, behövde känna sig frusen och ensam i världen.

Inte under jul.

Inte någonsin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar