fredag 14 december 2012

Änglakören

Äntligen tar jag mig in på bloggen.
Publicera bilder det går däremot inte alls.

Av nån anledning vill internet inte funka som det ska. Jag skyller på snöstormandet där ute, men känner egentligen att det är rätt skönt att vara "nerkopplad".
Jag har ju längtat efter snö så jag klagar inte.

I går kväll hade Elsa luciafirande med sin kör i kyrkan.

Himmel vilken kör! Och vilket luciatåg!
Så duktiga de var.
Både jag och Käre Maken satt med gåshud och jag fick till och med tårar i ögonen av allt det vackra.

Finaste lucian såg nästan överjordisk ut, som Tuvstarr från en av John Bauers sagor eller en älva.
Och Elsa var så himla fin i sitt vita lusselinne och det långa röda bandet. Tänt levande ljus och glitter i håret. ♡

Sedan när hela kören och lusse-herrarna tog i, då var det mäktigt.


När vi kom hem värmde vi glögg och fikade pepparkakor och saffrans skorpor.
Och jag, jag kände mig så snäll, så jag tänkte att jag nog borde gå i kyrkan lite oftare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar