måndag 19 november 2012

Skogen är full av lingonben...

Har ni hört den låten av Povel Ramel?
Lingonben?
Har ni inte det så bara måste ni googla den.
Den är helt galet rolig.
Tror det var min pappa som brukade sjunga den när jag var liten.



I helgen blev det som sagt att plocka in lite lingonris.

Maken och Kottarna följde med som Björn-skrämmare.
Vi parkerade uppe hos grannen.
Klev ur bilen.
Och plockade en kasse lingonris.
I diket.
Bredvid.
Det ska vara lagom med farligheter.

Kottarna var bussiga och hjälpte mig slita upp de små plantorna medan Maken väntade i bilen.
Inte för att han var rädd för björnar.
Mer för att han var på hockeyträning någon dag innan och kom hem med vad som befaras vara ett revben i mindre bra skick.

Man skulle kunna säga att det är smällar man får ta.
När man spelar farliga skridsko-sporter.

Men det säger jag inte.
För det vore elakt.

Så jag säger som alla andra.
Att det är bara nyttigheter det där med motion.

I alla fall blev det ett par kransar av riset i dag.


*grönt är skönt*


*den mindre ska få vara krans till ett blockljus*


Och maken.
Ja han mår bättre.
I alla fall så vrålar han inte så fasligt längre, när han rör på sig.
Och det är väl ungefär samma sak.





2 kommentarer:

  1. Tur att inte bamse dök upp jag skulle INTE vilja möta på han.

    Jättefina kransar du gjort nu blev jag sugen på att göra en till och sätta med ett ljus som du gjort. :)
    Ses i morgon :)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Anni:

    Tack :)
    Nu ska jag kika in hos dig och se vd du gjort för fint med dina Buketten fynd.

    Kramkram

    SvaraRadera