torsdag 29 november 2012

Julgodis

Här doftar hela huset av saffran.

Bästa Ullisen och jag har testat tre, för mig, nya recept i dag.
Saffrans biscotti, snöbollar och en vaniljkola.

Inget av recepten var särskilt svårt och med en paus för lite te och smörgås så grejade vi det på knappa fyra timmar.
Det som tog längst tid var faktiskt när vi hade delat stängerna i mindre bitar och skulle snurra in dem i smörpapper.
Över hundra kolor blev det!


*samma kolarecept, men med olika koktid*


*bästa ljuset får man i fönstret den här årstiden*

Saffrans biscottin var så enkla att baka så dem blir det definitivt fler av. Nästa gång ska jag prova smaksätta med hackad mörk choklad tror jag.
Eller med kakao i kanske.

Och minst en sats till av kolorna måste jag göra.

För dessa kommer inte att räcka fram till jul.
Så goda var de.

Till veckan ska jag skramla fram fler roliga recept och prova.

Nån som är sugen att hänga på?

Nu däremot så väntar sängen.
Nattinatti.

Sess i morrn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar