tisdag 6 november 2012

Go´morron Postis-Per...

När vi var och veckohandlade i går kväll hade de den fjärde delen i Lars Keplers bokserie till bra pris.
Inte kunde jag låta bli att köpa den inte.

Och inte kunde jag sluta läsa i går kväll heller.

Somnade sent.
Vaknade tidigt.

Tvättade två maskiner tvätt och hängde dem.

Sen blev jag en smula trött där senare, mitt på dan.
Tänkte att det nog inte skulle vara så dumt med en liten tupplur så där vid lunchtid.

Det var det inte heller.
Jag sov som en stock och vaknade med ett ryck av att Postis tutar på gården och har paket att lämna.

Snabb som en snigel var jag vid ytterdörren för att ta emot paketet.
Postis var snabbare.
Än både mig och snigeln.

Lätt sömndrucken hävdar jag att jag höll på att hänga tvätt, därav dröjsmålet.
Hehe, smart drag där Jeanette, tänkte jag.
Och kände mig så där smart som jag gör varenda gång jag vaknar abrupt och ljuger om vad jag egentligen gjorde.

Borde jag då inte ha lärt mig något vid det här laget?

Du-skall-icke-ljuga.
För-det-blir-aldrig-bra.

På väg tillbaka ifrån hallen slängde jag nämligen en blick på mig själv i spegeln.
Det finns inte en chans, inte en chans, att det såg ut som något annat än att jag sovit.

Håret åt alla håll.
Alla!
Inte alla som i vanliga fall, utan ALLA.

Och som om det inte var nog så var jag randig och mönstrad i halva ansiktet, från min favorit kudde som nu råkas ha både broderier och allsköns paljetter på sig.

Bra jobbat.
Verkligen.

I morgon vet jag att han kommer med paket igen.
För det är ett paket vi väntar på.

Då ska jag vara bättre beredd.

Och jättevaken.



2 kommentarer:

  1. Ha ha....En postis dag är nog rätt händelserik.Du gjorde hans dag :)
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Hej Mammsen!

    Ja det är ju kul att man roar somliga.
    Blir nog rätt trist för stackarn att bara dela ut post hela dagarna...

    Kramkram och Tack för den gooda gooda middagen i helgen.

    SvaraRadera