onsdag 17 oktober 2012

Mys mitt i veckan

Vilket härligt väder att vakna upp till!

Strålande sol och gnistrande snö.
Som den vackraste av vinterdagar även om den bara är här tillfälligt.

Halva veckan är avklarad och Kottarna har kämpat hårt med sina skolarbeten de senaste veckorna. Elsa såpass att hon faktiskt satt med näsan i SO- och spanska-böckerna i helgen också.

I dag har hon prov i båda ämnena och jag håller tummarna allt jag har för att det ska gå vägen.
Det har hon förtjänat genom sitt hårda arbete.

Man kan bara göra sitt bästa och det är fullt tillräckligt.

Jag har bakat sockerkaka i morse så vi kan fira att det hårda jobbet med pluggande är avklarat för i veckan.


*snabba och enkla sockerkakan är en favorit*

Ägg, socker, mjöl.
Bakpulver, smör, mjölk och vanilj.
Och en nypa salt.


*nu ska den bara svalna*

Ska bli gott med fika sedan.
Det kan man unna sig en vanlig onsdag tycker jag.
Nu blir det lite jobb här hemma och sedan ska jag ta itu med tvätten.
Håhå jaja.

Men snart är det helg igen.
Det gillas.


Ha en skön dag allihopen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar