söndag 14 oktober 2012

Ny ugn!

Ja, det är precis vad man kan tro att vi har här hemma.
Jag fick nämligen ett ryck i morse och skurade ugnen.
Å det grundligaste.

Till min hjälp tog jag Mr Muscle.
Det var en dum idé.

Först fick jag en smärre astmachock av den där jäkla Mr Muscle, han är allt annat än miljövänlig.
Jisses.
Andas inte in det alltså.

Sedan blev mina händer helt torra och svidiga och skrynkliga efter bara en putteliten stund.

Han borde nog ta och se över sitt innehåll en smula den där Mr M, innan han skadar någon allvarligt.

Visserligen stod det nåt på baksidan om att använda gummihandskar och att "man ska skölja händerna i kallt vatten minst 20 minuter innan man tog kontakt med sjukvården" om man fick det på fingrarna.
Meh, vem gör det?

Det lät överkurs tyckte jag och vem har förresten gummihandskar hemma jämt och ständigt?
(Här har vi förvisso gummihandskar, men de har avklippta fingrar allihopa för Edvin och hans kompisar behövde dem till sina ärtsnärtor...)

Nåväl.

Jag har skurat den utan, i alla fall.
Med svamp och en hink vatten att skölja i.
Sedan fick det bli Svinto en sväng så nu har jag inte bara torra och bleka fingrar utan även slipade och släta.


*beware*

Men spisen.
Spisen den skiner och gnistrar som om den kom från ny från fabriken.


*my precious*

Åh, vad jag gillar när man är klar!


Nu gäller det bara att hitta på maträtter jag inte behöver använda spisen för att tillaga...
Tips någon?

2 kommentarer:

  1. Oj då vilken jobb du gjort den riktigt blänker. också kommer jag i morgon och skitar ner den.....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi.
    Det blir bra att inviga den med bullbak!

    Kram

    SvaraRadera