lördag 20 oktober 2012

Godmorgon alla vänner!

Här är vi uppe tidigt i dag.
Gårdsjobb står på schemat i dag och lillebror och Jocke med deras familjer är inbjudna att hjälpa till.

Det ska flyttas om och städas upp i uthusen och i garagen och sedan äter vi gemensam lunch, middag och så efterrätt på det.
I morgon träffas vi allihopa igen, men då börjar vi med gemensam brunch på Hotellet innan vi åker över till Jocke och hjälper honom på deras gård.

Goa A var här i går och då bakade vi kladdkaka.
Den gick åt så det bara visslade om det och jag funderar på om jag ska ta och göra en ny tills i dag.

Annars har vi det bara bra här isi Sme´.

Förutom min dator...
Den fungerar tyvärr lite som den vill, känns det som.
Härom kvällen då jag skulle logga ner så ville den inte stänga av alls.
Sedan blev den blå på hela skärmen och det meddelades frankt att blue screen of death hade inträffat.

Min dator var med andra ord rätt död för tillfället.
Lyckligtvis, och fråga mig inte hur, så inträffade nån form av mirakel och datorn fungerade igen efter en omstart.

Sådan tur lär jag inte ha fler gånger och Maken misstänker starkt att det är dags att spara ner viktiga saker på en sticka innan den stora döden inträder.

Han har nämligen den stora fräckheten att påstå att min dator redan nu går på övertid.
Tre år gammal.

Det tror jag inte en sekund på, utan tänker envist kämpa vidare med min trotjänare.

Men för säkerhets skull kanske jag sparar ner lite viktigheter.
Bara i fall att.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar