måndag 1 oktober 2012

Äntligen måndag!

Kottarna har kommit och ska vara hemma i nästan tre veckor den här gången! Det gillas.

Helgen har passerat i en rasande fart och även om vi tagit det lugnt har vi hunnit med en hel del också.
På lördag var vi i Svärfars snickeri och spraymålade saker.

Ett sängbord skulle få ny färg på skivan och när vi ändå var i farten sprayade vi en tavelram och en spegel också.


*på väg till Snicke't*



*här börjar det likna nåt*


*STORA tavelramen och lilla sängbordsskivan*

Och för alla er som nu tycker sängbordet ser ut som nån sån där stringhylle-sak från sjuttitalet.
En sån där möbel man får betala åtskilliga hundralappar för.
Så ja, det är precis ett sådant bord.

Och ja, jag har precis förstört hela värdet genom att måla den vit.
Vit och fin.
Jag är jättenöjd.

Elsa är också jättenöjd.
Nu är det hennes sängbord.
Det är inte det att jag saknar respekt för gamla saker.
Jag bara gillar när de ser ut som jag vill.
Nu gör det det.

I morgon får jag ta och visa lite "efter" bilder. Det var lite för mörkt i kväll för att få till några bra.
Strax ska jag skjutsa i väg Elsa på genrep inför en konsert de ska medverka i med skolan.


Ha det gott så sess vi här i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar