onsdag 5 september 2012

Veckans vegetariska

Här hemma äter vi gärna vegetarisk mat, åtminstone en gång i veckan brukar det bli.

I dag var en sådan dag.
Och det är populärt här hemma vill jag lova.
Skulle Elsa få välja skulle vi nog äta det oftare än så också.

Skogens guld, rätt ner i soppan.


*handplockade, på affären*

Men till mitt försvar ska jag säga att jag rensat och putsat dem.
Helt själv.
Jisses vilken tid det tog! Växer de i sand- och grustag eller??


*mild svampsoppa med stekta kantareller*

Så åt vi ett par ostgratinerade vitlöksbröd till också.
Varmt och gott i magen.

Och bussresan hem gick finemang.
Och solen lyser.
Och en fin liten ensam bit med mörk choklad, smaksatt med havssalt, fanns i skafferiet. Så synd att det bara är jag hemma för tillfället...


Känns som en bra dag det här.


2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra med bussen. Vilka duktiga barn vi har som åker buss och taxi :)
    har en bild i huvet på när ni förföljer bussen ha ha ha.
    Den soppan skulle nog hasse gilla han älskar svamp och soppa jag inget av det tyvärr :(.

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Anni:

    Ja visst har vi :)
    Här älskar vi svamp. Men inte på burk.
    De är skitläskiga både i smak och konsistens...

    Kraam!

    SvaraRadera