söndag 16 september 2012

Vad gör man?

God morgon kära läsare.
Någon som har något förslag på vad man kan ta sig för att göra så här vid femsnåret en söndag morgon?

Baka bullar?
Nä, det går bort då jag misstänker att den tonåriga delen av familjen inte skulle uppskatta ljudet av assistenten.
Ni vet den där man måste ha hörselkåpor för att stå ut med ens i vanliga fall.
Assistenten alltså.
Inte tonåringen.
Tonåringen är toppen att umgås med.

Köra en maskin tvätt?
Nä, det går också bort.
Tvättkorgen är tom och tvättstrecket fullt.
Halleluja.
Mirakel verkar kunna ske!

Äta en lång och mysig söndagsfrukost?
Nja, när man tycker att det är tidigt att äta något klockan elva på dagen känns fem inte som något alternativ heller.

Råkas väcka Kära Maken och passa på att surra med honom en liten stund? "Lite så där" när vi ändå är vakna.
Inte heller ett alternativ.
Han är redan vaken.
Och uppe.
På väg ut på älgjakt.

Detsamma gäller för Den Yngste.

Och tonåringen skulle jag inte ens få för mig att råkas väcka.
Lite förstånd har jag.
Tack och lov.

Så jag fortsätter väl ligga här och filosofera ett par timmar till.

...

...

...

Nån som vill spela Wordfeud kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar