torsdag 27 september 2012

Skåpet

Jo det var ju det där med skåpet som jag lovade att återkomma med...

Någon kaffeved blev det ju inte av det direkt.
Med tanke på alla gånger jag lyckas fastna med fingrarna i allehanda saker, så skulle det nog vara lite väl vådligt att börja experimentera med en yxa.

Inte heller blev det något av med skruvmejsel metoden.
Insåg som tur var, innan jag ens börjat, att det varken skulle ha gjort från eller till.
Skåpet är helt enkelt för högt som det är.
Med eller utan krönlisten.

Blir helt enkelt att bjuda över ett par Starkingar så får de vicka ner skåpet och flytta det på så vis.
Har jag tur kanske de kan förbarma sig och bära ner en soffa som jag också har på vindan.
Vi har ingen plats för den längre så nu får den flytta ut.

Kottarnas rum börjar anta sin nya form och det blir riktigt bra.
Bara lite småsaker som ska inhandlas, gardiner som ska hängas upp och mattor som ska bestämmas.
Magnus har köpt sprayfärg åt mig då han var till Luleå i veckan så nu kan jag börja med mitt målarprojekt också.

Jisses vad energi jag har för tillfället.
Jag har till och med börjat med inköps listorna till Kottarnas julklappar!

Nu blir det lunch.
Lite mer jobb i eftermiddag och sedan ska jag fortsätta med roligare saker.
Som att sandpappra krusiduller.


Fredag i morgon govänner.
Det gillas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar