lördag 25 augusti 2012

Surströmmingsfest

Här hemma är det lite ombytta roller.
Båda Kottarna äter surströmming medan jag och Magnus inte riktigt anammat den där doftande traditionen.
Byafester däremot. Det gillar vi.

Ikväll har det varit surströmmingsfest i Byastugan och vi var där hela familjen.
Kottarna är ju egentligen hos Biologen i helgen men hade lyckligtvis tiggt sig till att få följa med :)


*kulörta lampor gjorde myset utomhus*


*och så lite allsång*

Kottarna mumsade glatt på sina tyllor medan Pappan och jag åt sill.
Bästa sillen för tillfället är Abbas "årets smak".


*fläderblom och citron*

Frisk smak och mycket mycket god.

Dock vågade jag mig faktiskt på att smaka en bit surströmming.
En mycket liten bit, men ändå.
Med lök, mycket potatis, gräddfil och tomat gick det ner, men mer än så är det faktiskt inte.


*edvin fick hjälpa mig med mer än halva...*

Alltså det smakar inte dåligt, men det är det där som kommer sedan...
Somliga säger ju att det är en vanesak.
Så vi får väl se.

Nu blir det i alla fall lördagsgodis och lite soffmys med Kottarna.


Hej för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar