onsdag 1 augusti 2012

Nostalgi tripp

Magnus skulle förbi till en kompis i dag och lämna lite saker.
På väg till honom passerade vi byn där jag bodde från det jag var tio tills jag flyttade hemifrån.
Och när jag flyttade hemifrån så blev jag liksom kvar i byn då med.

En stor del av tonårstiden spenderade vi där utanför, på Konsumbänken.
I ur och skur satt vi där på bänken och pratade om allt och inget.


*fast bänken är borta :(*

När jag sedan flyttade hemifrån så blev det till just det här huset.
På Konsum vindan.


*gamla fina lägenheten...*

De två fönstren från vänster, där uppe, var mitt sovrum och mitt vardagsrum.
Här trivdes jag.

Och här bodde jag då jag träffade nuvarande kära Maken.
När jag var 21.

Då hade vi ju i och för sig känt varann sedan många år, men det var första gången han hälsade på.
Och så blev han liksom kvar.
<3

Fast då såg det inte ut så här.

Då var det butik med massor av kunder.
Det var klippta gräsmattor och grus på gårdsplanen.
Huset var visserligen orange även då, men inte så här slitet.

Nu kändes det som att det blivit en by i förfall, sorgligt nog.
Men det spelar mindre roll.

Jag har allt jag behöver.
Här.
Maken och Kottarna.

I den bästa byn.


Sicken tur man har.



*

2 kommentarer:

  1. Ja,kära gamla Konsum som var Centrum i byn :)
    Känns som nyss,,
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Ja det var tider det Mammsen.

    Synd att konsum-bänken inte stod kvar.
    Eller tur kanske, för då hade jag nog snott den ;)

    Kramkram

    SvaraRadera