söndag 15 juli 2012

Semester i stugan

Har varit ute i stugan ett par dagar och haft lite semester. Inga telefoner och ingen tv.
Ösregn har vi haft och så kraftiga vindar att det riktigt ven om knutarna.


*kolla flaggstången*


*äkta natur-el...*

Vi har eldat i öppna spisen. Grillat till både lunch och middagar och läst massor. En del kortspel har det blivit och så har vi invigt nya brädspelet Cluedo.

På fredag var vi bjudna hem till finaste Anni som just flyttat upp med sin familj. Det var till henne mitt hemliga projekt var, så nu kan jag ju visa det.
En inflyttningspresent.
Jag har scrappat ihop en receptbok med några av mina favoriter i och så finns det plats för hennes egna också.


*baka baka baka*


*favoriter*


*citat av originalet*

De hade världens mysigaste hus och hennes kök var to-die-for.
Så fint.

Sedan åkte vi tillbaka till stugan och på lördag bestämde Kottarna, och några Kotte-Kompisar som var förbi, att de skulle bada.
Trots vädret.


*på havets vågade vågade våg*

Ett tag var jag nästan lite orolig att de skulle dras med ut till havs... Som tur var så blåste det inåt.
Annars hade vi nog fått hämta hem dem från El Stockholmia eller nånstans åt det hållet.
Roligt hade de i alla fall och Magnus hade eldat bastun så den var varm efteråt.

Det behövdes...

Så nåt vidare väder har vi inte haft men det har varit rätt skönt ändå. I natt däremot så frös jag och längtade galet mycket efter mitt vintertäcke här hemma.
Fast när vi packat och skulle åka hem, då kom solen.


*solen skiner i daug*

Snurrigt.

Så nu har vi grejat här hemma i stället.
Magnus bygger en myggdörr till altandörren i köket och jag har planterat lite under tiden.
Han gjorde nämligen ett jättefynd på Coop bygg och överraskade mig med en till betongkruka och tre kryddväxter.


*chokladmynta, persilja och salvia*

Nu ska jag packa upp lite väskor här och sedan blir det ost, kex och filmkväll.


Kram kram.


*

2 kommentarer:

  1. Tack för dom jättefina presenterna. Ska verkligen ta itu med mina bak konster nu. Boken har fått en hederplats i mitt kök :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anni:

      Varsågod!
      Jag kommer gärna och provsmakar,hihi!

      Kramkram

      Radera