lördag 19 maj 2012

Vårstädning

Fasters Finaste har kamperat med mig och M ett par timmar i dag medan medan hans pappa var och luftade motorcykeln en sväng.

I dag hade vi planerat att greja lite ute på gården om vädret tillät.
Det gjorde det.
Tanken var att vi (läs: Magnus) skulle kapa ner våran Blomsterspirea-häck.
Det ville inte spirean.



I stället för att vara en lagom meter eller eller två, på djupet ner mot grannens, börjar den väl närma sig fyra.
Meter alltså.
Det är mycket.

Och som sagt, den blev inte kapad.
Det var som att försöka köra en kam genom ett hår som inte varit borstat på ett decennium.
Helt omöjligt.





Röjsågen visade inte den heller sin bästa sida i dag så låt oss säga 1-0 till spirean.
Tills vidare.

Annars hade vi det riktigt trevligt ute på gården.

Vi dammade av Edvins gamla cykel som i år passade perfekt till W.



Och plockade årets första blommor.
Av okänd art.



Vädret var som sagt härligt men vindarna var allt annat än varma.
Jag hade tagit på mig täckbyxor, vinterskorna, varmaste täckjackan, mössa och vantar.
Det var kanske lite överkurs för på altanen, där jag satt, var det riktigt varmt och skönt i solen.
Så jag tog av mig mössan och vantarna.
Då blev det bättre.

Jordgubbsplantorna som jag hade tänkt klippa ner hade redan börjat skjuta nya revor och nya små gröna blad spirade, så det får helt enkelt bli en rejäl frisering i stället.



Eftersom jag planterade dem så sent som förra året är de inte såå stora ännu, kanske det blir för häftigt för dem om jag kapar dem helt, redan i år?
Det visar sig säkert.

I morgon ska det röjas här isi Sme´ igen.
Fast inomhus.

Om vi inte hittar på något roligare.



Fortsatt trevlig helg på er!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar