torsdag 24 maj 2012

Paltschwimen

Började dagen med att hänga på El Doktores klinik.

Vi har bla diskuterat att ev ta bort kortisonet helt.
På mitt initiativ.
Om det går.

Det är lite macklemang med det nämligen. Man måste liksom vara säker på att binjurarna kommer igång och börjar producera eget kortisol. Annars kan det bli galet.

Och det är en lång procedur.
Och man måste ev ta en form av prov där man kan se om binjurarna börjat fungera som de ska.
Och det är inte alltid det går att sluta helt.

Men.
Vi har i alla fall pratat om det och bestämt att vi ska vänta till hösten och gå igenom det igen då.

Sedan tog de fyra rör blod och så var det klart.

Inget svimmigt idag alltså!

Sedan tog jag mig en sväng förbi Lyktan, handlade lite gofika och så järnet hem och invänta bästa Anni som skulle komma förbi en sväng och hälsa på.

Några trevliga timmar senare så sa vi Hejsvejs och jag började förbereda middagen.

I dag hade jag ju tänkt att vi skulle äta palt...

Jag har inte gjort palt på kanske femton år.
Och då har jag för mig att det var något som inte blev riktigt bra.
Men jag minns inte vad.

Men i dag blev det över förväntan.
Jag hade nog velat ha i en aning mer salt och haft en lite lite fastare smet. Men resten av familjen var stört förtjusta och det får jag vara nöjd med.


*gott blev det*

Palten åt vi såklart med riktigt smör, kall mjölk och lingon.

Nu har vi paltkoma.




På återseende!

2 kommentarer:

  1. Sa ju att du skulle fixa det. Mmm vad gott.
    Tack för en trevlig surr stund och go fika mm.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Anni:

    Tack gumman för att du tror på mig!

    Men inte blev de riktigt som mammas direkt. Men med lite mer träning så ;)

    Detsamma för sällskapet. Och nu kan vi ses OFTA.
    Det är det bästa :9

    Kramkram

    SvaraRadera