måndag 23 april 2012

Pest eller kolera

Nu har jag ju som tjatat en hel evighet om min eländiga mage som bara bråkar.

Jag har tjatat om otaliga maratonlopp mellan där jag för tillfället bäddat ner mig och toan.

Snabbaste vägen.
Vi pratar 200 knyck i kurvorna.

Jag har tjatat om när jag svimmade hos El Doktore och om att jag är såå less på den här skit-sjukdommen.

Men det ska jag inte göra i dag.

För i dag är det typ tredje dagen jag går runt med huvudvärk.
Inte sån blixtrande, så man ser stjärnor och vill kräkes.
Eller sån då man får tinnitus när familjemedlemmarna andas.

Nä, mer sån som smyger och gör lite småont.

Sån som när man just kommer på att den har gått över.
Upptäcker att det har den visst inte alls.

Jag undrar vad som är värst.
Magen eller huvudet.

Och jag undrar om man möjligtvis kan köpa reservdelar nånstans.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar