fredag 6 april 2012

Långfredag

Här tycker jag dagen har varit allt annat än lång.

Svisch sa det bara så var det kväll.
Men vi har hunnit med det vi hade tänkt.

Jag tog fram Hjördis i går.



Och så har vi lagt fläskfilén i den första marinaden.


*spännande*

Det var dagens enda projekt.

Är så skönt att inte ha några måsten utan bara kunna ta det lugnt och njuta av ledigheten.
Nu i morgon bitti ska filén stekas, köras klart i ugnen och så skivas tunt då den svalnat och sedan ska den läggas i en ny marinad där bland annat vitlök och whiskey ingår.

Nu måste jag ju visa vilka söta påskägg min Mammsa har försett mig med:




*-Tack Mammsen!*

Fina i blått och blekgrönt.
Nu innehåller de inget godis något av dem, men jag hade önskat mig en rulltårta så det fick jag i stället.

Den ska vi göra påskbakelser av nån dag under helgen, tillsammans med vispad grädde och aprikoshalvor.
Det blir mumma.



Ha nu en skön helg och Glad Påsk allihopa!




*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar