söndag 29 april 2012

Grill premiär

I går blev det hastigt och lustigt bestämt att vi skulle åka till Kompis-Familjen och grilla till middag.

Så vi åkte och handlade allt mums och sedan åkte vi dit.
Pappan här hemma och Edvin valde kycklingburgare och Elsa och jag bestämde oss för att äta bakad potatis, grillad kycklingfilé och majskolvar med kryddsmör.


*yummie*

Just grillade majskolvar är något jag varit jättesugen på hur länge som helst och för att vara säker på att orka äta just dem, åt jag dem först.
Och orkade inte mycket av min övriga mat.

Som tur är kan man få matlåda med sig hem från Syster Yster.
Så jag har ätit grillat i dag med.


*somliga dagar har man tur*

Sköna helgen har förutom grillandet bjudit på massor av den utlovade solen också.

Det har varit mycket varmt i hörnet på altanen.
Hela 27 grader.
I solen.


*vår*

Snön är alltså som synes bortskottad från altanen och bara vi kommer oss in i förrådet ska vi släpa fram utemöblerna också.
Men det får nog vänta ett tag.


*vinter*

Det är liksom inte samma årstid vid förråds dörren...
Ännu.
Men det närmar sig.


Härliga årstid!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar