tisdag 17 april 2012

El Doktore på tråden

Sent i går kväll ringde El Doktore mig på mobilen.

Först blev jag helt svimmig av skräck för han brukar aldrig ringa sent.
Om det inte är mycket viktigt.
Jag tänkte direkt att det var biopsi-svaren som kommit och att de inte var bra.

Som tur var så var det inte alls så, utan han jobbade nog helt enkelt bara lite kväll.

Dock var det biopsi-svaren det handlande om och de visade inte en så kraftig inflammation så det borde ge de besvären jag fortfarande har.
Efter alla skov jag haft de senaste tolv åren har det helt enkelt blivit så skadat i slemhinnorna att det inte längre fungerar som det ska där inne.

Vissa saker förvärrar tillståndet så nu ska det utredas lite närmare så jag fick en ny tid för provtagningar, tack och lov ingen koloskopi, om en månad.

Sedan är det till att prova ut med kosten vad det är jag reagerar på och vad jag kan äta.
Laktos ska jag undvika, det vet jag ju sedan tidigare, men nu kan det vara andra födoämnen också som måste tas bort.

Så det är månadens projekt.
Prova och se.
Och stränga order om att börja äta...

Hänger liksom ihop.

Jag har ju börjat äta lite mat, men det går galet trögt och jag har ingen aptit alls.
Tror att det till viss del handlar om att jag inte vill äta, för att jag är så less på att magen bara krånglar när jag gör det.

I dag har jag försökt reta livsandarna med att baka chokladsnitt.
De ser härliga ut och doftar fantastiskt.


*Märtas skurna chokladbröd*

Fast jag är inte ett dugg sugen på kakor.

Men jag har i alla fall fått i mig lite mat, med El Doktores röst ringande i öronen.
En hel deciliter med haricot verts och nästan en hel pannbiff.
Det är bra.

Nåt annat som också är bra är att min älskling kommer hem i dag. Han har varit på jobb nere i Uppsala och nu är han på väg hem med flyget.
Det gillas.
Mycket.


Väldigt mycket.


Nu ska jag se hockey.

Hej svejs!


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar