onsdag 18 april 2012

100 års kalas

Låg kvar en lång stund i sängen i morse och läste ut boken om Rikard Wolff.
Han är en av mina favoriter och det är en mycket fascinerande bok han skrivit.
Jag kan varmt rekommendera den.

Läs den om ni har möjlighet.

Sedan har dagen avlöpt i vanlig ordning.

Pyssel här hemma.
Mat.
Lite jobb, lite plock, lite tv.

Så har vi avslutat dagen hemma hos vännerna med att uppvakta deras hundraåring.
I människoår räknat.
Några färre om man räknar hundår.

Men hundra år är hundra år och det är en bedrift så god som någon.
På två ben eller på fyra.
Ett kort blev det.


*med plats för foto på jubilaren*


*hundgodis*

Och alla anledningar till tårta är bra anledningar.
Särskilt god tårta.

Så är det med det.

Sedan blev det ju såklart en del prat och så spelade vi ett spel där jag kom trea.
Av tre.

Men det var ren och skär otur.

Faktiskt.
Det är inte mitt fel att det var så dimmigt hela tiden där jag klättrade...



*

2 kommentarer:

  1. Tusen tack igen för kortet, superfint! Kommer att få stå framme med foto på jubilaren! :-)
    Om nu någon undrar - hunden fick inte äta tårta, det vet vi att det absolut inte är bra! Däremot fick han leka roliga lekar där han lekte fram sin middag. Mycket uppskattat. :-)
    /A

    SvaraRadera