fredag 30 mars 2012

Tv allergi

Så var det äntligen helg igen.

Alla är lediga och vi har inga stora planer för helgen.
Jag är sugen på att hämta påskris men tror det får vänta till veckan.

Här hemma firar vi in helgen med middag nu först och så har jag bestämmt att vi ska åka och hälsa på goa vännerna. Har varit utanför dörren två gånger de senaste veckorna och känner att det är dags för en provflygning nu. Tror det är risk för galenskap om jag är här inomhus så mycket länge till...

I kväll är det Let's dance på tv och jag misstänker att dottern i huset gärna bänkar sig. Själv börjar jag vara gruvligt less på alla program som just nu faktiskt känns som att de bara handlar om att någon ska röstas ut.
Håller på att utveckla en form av allergi tror jag.
Mot tv program.

Minns när det gick nån form av lördagsunderhållning då jag var yngre som hette Nöjesmaskinen eller Nöjesmassakern eller vad det nu var.
Lite olika roligheter under kvällen som man kunde kika på lite utan att det var nåt särskilt man missade om man gick och gjorde annat.

I morgon är det Earth Hour.
Ni vet den där timmen då man ska släcka ner för att påverka elförbrukning eller miljöpåverkan, eller vad det nu var. *skämmes för att jag har så dålig koll*
Kanske man skulle ta och släcka ner här...

Med risk för att två fjärdelar av oss får tv-abstinens och möjligen kommer att vilja adoptera bort mig.



Nåväl, det tål att tänkas på i alla fall.
Ha nu en skön helg och passa på att njuta av vårsol om ni har möjlighet.


Kramkram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar