torsdag 8 mars 2012

Överstökat!

Så var då koloskopin äntligen överstökad.

Förberedelserna igår gick faktiskt riktigt bra.
Drack en dryg liter av de rekomenderade fyra och det räckte.

Kom oss iväg i god tid i morse för som alltid gillar jag att hinna kolla lite på nya ställen. Och det var så fint där! Allt doftade nytt och gott. Inte ett spår av sjukhus.
Fina färger och helt underbara stora tavlor på väggarna.

Rent och lite hemma-aktigt på nåt vis.

Undersökningen gick så bra som den kunde och även om det är inflammerat och sårigt så fanns inga synbara tecken på nåt otrevligt.
Mycket skönt.

Efter undersökningen kände jag mig lite yr.
Ganska mycket yr.
Så då fick jag fruktsoppa av El Doktore och vatten och sen tog de prover för att kolla blodvärdet.
Vilade en stund på britsen medan Magnus hämtade bilen och så tänkte jag passa på att gå på toa innan vi skulle åka hem.

Då blev jag ännu snurrigare.

Fast jag gick på toa i alla fall.

Sedan blev det svart och nånstans långt borta hör jag El Doktore ropa nåt om att jag måste låsa upp dörren. Det tar ett tag innan jag fattar att det är mig han pratar med och just där och då tycker jag att det är ganska luddigt och skönt att bara ligga där på golvet.

Efter mer vatten och lite vila kunde vi så småningom åka hem och jisses så härligt att få bädda ner sig på sin mjuka soffa...

Så nu har jag en bula i pannan, ett ömt knä och några små blåmärken. Men med en mage som faktiskt mår hyffsat efter omständigheterna.

Är helt galet trött men känner mig jättenöjd med dagen i helhet. Lugnt och fint på kliniken. Inga andra patienter samtidigt och ett helt underbart bemötande där jag verkligen kände att man fick den tid man behövde.
För som alltid har jag tusen frågor.

Fick en extra medicin att ta tillfälligt så snart är jag på banan igen. Har till och med ätit både skorpor och en hel potatis.

Det ni!

Så tack alla goa för era hållna tummar och uppmuntrande sms.
Hör av mig när jag piggnar till lite mer.

Nu ska jag vila vidare.


Kram J.


.

2 kommentarer:

  1. Men oj oj stackare. Sänder en styrkekram.

    SvaraRadera
  2. Tussilago:
    Tack kompis :-)
    Känner mig piggare i dag men har en rätt fin huvudvärk.
    Tar det som skäl till att mojja på soffan i dag också ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera