fredag 16 mars 2012

När man längtar

Just för tillfället känns det som om tiden går både långsamt och i en rasande fart. Långsamt för att dagarna blir så långa när jag inte orkar göra något.

Jag tittar på klockan stup i kvarten och konstaterar i bästa fall att den rört sig framåt en halvtimme.
I värsta fall ett par minuter bara.

Jag blir så rastlös av att vilja göra saker men att inte ha orken.
Jag avskyr att se på tv hela dagarna och jag får inte riktigt ihop det då jag ska läsa. Tankarna far iväg på annat och jag löser mest korsord för det tar minst kraft.
Bloggen blir trist och tråkig för det händer inte särskilt mycket att skriva om.

Egentligen kan jag ju hoppa över att skriva ett par dagar, men det är liksom skönt ändå att ha det att se fram emot en stund.

Men det är inte bara långsamheter, tiden går fort också.

När jag tänker på att Kottarna kommer hem redan på måndag och att det då blir lite fart och fläkt här i huset igen.
Det ser jag fram emot.

Och när jag tänker på att det bara är kvar två veckor av mars.
Och sedan är det april.
Och maj!
Och vips kommer det att vara sommar.

Och då är jag frisk.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar