söndag 11 mars 2012

Namnsdags våfflor

I dag minsann, står det Edvin i almanackan.

Och eftersom vi har en alldeles egen sådan här hemma, så måste det ju firas såklart. Här är det våfflor på menyn en dag som denna.

En trave nygräddade med sylt och grädde blir det.


*grattis namnsdagsbarnet*

Sedan är kalasandet inte slut med det heller. Efter middagen är det uppvaktning hos Kompis-Familjen, för nu är det herrarna i familjen som ska firas.
Vilken helg hörrni.
Bara kalas :)

Ja, här ska ni få se mina tjusiga handledsvärmare, eller är det torgvantar de kallas, som Mamma förärat mig med.


*mjukt och skönt*

Det blev ett par i vitt och ett par i svart.
Funderar lite på om jag ska pimpa dem med en pärla eller två...

Eller kanske med några knappar.
Ska prova och se hur det blir.

Nåja, jag börjar med att leta pärlor.



Tiddelipom!



.

2 kommentarer:

  1. Våfflor! Gud vad gott! Det ska jag göra i helgen! :-)

    SvaraRadera
  2. Helena:

    Det låter som en bra ide :-)
    Och sedan är det ju våffeldag nästa helg väl?

    Då blir det våfflor här igen.

    Tror jag ska blanda rivna morötter i då.
    Det är en höjdare.

    :-)

    SvaraRadera