lördag 17 mars 2012

Lördag isi Sme'

Dagen har bjudit på trevligt besök av min Mammsa och F.

De hade varit ut till Filipsborg och fikat nygräddade våfflor och druckit kaffe.
Mysigt!

Här blir det våfflor först nästa helg.
Som vanligt så tar vi oss då en tur upp till Bönhuset här i byn och mumsar nygräddade laggar.
Där gräddas och säljs det för fullt varje år på våffeldan, och alla som är sugna är välkomna dit.

Minst en och ibland två var brukar vi klämma i oss.

-Och Mammsen, man kan få socker på sina om man vill :)



Nu ska jag ta mig en skorpa och invänta Postkodmiljonären så jag kan tävla lite mot käre Maken. Det är inte det lättaste att vinna över honom, men skam den som ger sig.
Jag får helt enkelt hoppas på att det är lite sport och mycket kultur.


Ha en skön kväll allihopa!

2 kommentarer:

  1. Ja, man får socker om man vill, fast jag såg inte nåt socker, fast det gjorde F...
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Mammsen:

    Han tycker nog att du är så söt att du inte behöver socker <3

    Kramkram

    SvaraRadera