tisdag 20 mars 2012

Hemkört

När man bor i en by.
En bit ifrån närmaste affär.
Och har en bil som inte fungerar.

Då är det bra om man inte glömmer att handla väsentliga saker.

Väsentliga saker kan vara snus till exempel.
Om man frågar min käre Make.

Inte om man frågar mig.

Men eftersom käre Makens snusbrist på sikt även drabbar mig så är jag böjd att hålla med om att snus räknas som väsentligt.

Jag var liksom med härom året då Maken försökte sluta snusa.
Jag vet vad jag pratar om.

Då är det tur att jag har ett syskon som kan komma till undsättning.


Käre bror.

I owe you.

Big time.



*

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att vi har hemkörning på mitt jobb? (Man bör meddela före 14 för säker leverans samma dag) Fast det är klart, är det bara snus eller några andra få varor så blir det ju onödigt dyrt med hemkörning då det kostar 50 kr inom Kalix centrum och 75 kr i byarna... /A

    SvaraRadera
    Svar
    1. A:

      Jo, men det blev lite billigare med bror min. Vi brukar turvisas med hemkörning om det passar.

      Nån gång tror jag jag ska önska godis med hemkörning...

      Av maken.

      Kram J

      Radera