söndag 25 mars 2012

En glad dag

I dag är det mest våfflor och sommartid i alla bloggar så det hoppar vi över här.

Ja, inte nu själva ätandet av våfflorna och framvridningen av klockorna, där har vi gjort som de flesta.
Men här på bloggen blir det annat i dag.

Att vakna av Fasters Finaste som sken som en solstråle, det var nog den bästa början på dagen.

Och sedan så fick jag telefonsamtal från goa barndomskompisen Anni som hade glädjande nyheter.
Å vad jag längtar!
Efter många år med rätt många mil emellan oss, så blir avståndet snart mycket mindre.
Sen längtar jag galet efter hennes Mamma, som också snart blir närmare att hälsa på!

Jag känner mig fortfarande helt hög på gladhet av det.

Så har jag petat i mig lite mat i dag!
Det blir man också glad av.

I går var premiär med fyra skedar gröt och i dag har jag ätit god god middag som Kära Maken har lagat.
Krämig risoni, ugnsstekt lax och grönsallad med fetaost och balsamico.


*risoni premiär*

Nu var min tallrik inte så inspirerande så jag fotade Elsas också.


*gott med sallad*

Men jag kan lova att mina tuggor var precis lika delikata.

Risoni var det första gången vi provade idag. En pasta i risform.
Jag gillade den.
Magnus kokade den i buljong för att få lite smak och sedan rörde han ner lite philadelphia ost, men den går säkert bra att ha helt naturell.
Den här ska vi i alla fall tillaga fler gånger.

Kan lägga ut mer exakt recept senare, om nån är sugen.
Det är bara att hojta till.


Känns lite som om livsandarna börjar återvända nu.
Och det.
Det är något som jag verkligen blir glad av.



°

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar