onsdag 7 mars 2012

Dagens lunch

Familjen har nu susat i väg på den efterlängtade skoterturen.

Målet är Kompis-Familjens stuga ute i skärgården och trots att solen inte skiner tror jag de kommer att få en härlig dag.
De blir allt som alles tretton stycken, så gott sällskap blir det.

Elsa ville prova tolka med slalomskidorna bakom skotern så vi får hoppas det går bra.


*på snöre*

De skulle ta en kort etapp först för att se hur det fungerar.
Jag håller tummarna!

I matsäcken finns varm choklad och fika.
Älgskav och lite andra tillbehör finns också till dagens lunch, som blir souvas i pitabröd med sallad och annat gott.

Själv har jag också lite att förtära idag.
Närmare bestämt ett par tre liter av denna ädla dryck. Så det kommer inte gå nån större nöd på mig vad gäller intag.


*hubbaligen*

Smaken och effekten däremot... Där hade jag gärna bytt.
Nästan så jag hellre skulle äta blodpudding.
Faktiskt.
Ja, faktiskt på riktigt när jag tänker efter.

När jag blir frisk, för det tänker jag bli, ska jag önska mig risgratäng av Syster Yster.
Det är bland det godaste jag vet.

*vinkar och blinkar*


I morgon väntar koloskopi hos El Doktore så då kära vänner får ni hålla tummarna.

Håll dem hårt.

Det kommer att behövas.


.

2 kommentarer:

  1. Bara så du vet får du såååååå mycket risgratäng som du orkar äta o sen lite att ta med för senare förtäring. //Jante

    SvaraRadera
  2. Jante:
    Tack finaste Syster för det. Du är en pärla!
    På ett par veckor borde det passa perfekt.
    Säg bara till om vilka ingredienser som behövs så handlar jag!

    Stor kram

    SvaraRadera