onsdag 29 februari 2012

En extra dag

Vad gör man med en hel sådan då?

Tja, man kan ju alltid äta amerikanska pannkakor till lunch.


*lätt som en plätt*

Man kan ta sig en liten siesta på soffan.
Iklädd matchande sockar och tröja.


*ränder på tvären*

Man kan betrakta tvätten.
Strunta i att göra nåt åt den, men konstatera att den i alla fall är sorterad.
I fem högar på badrumsgolvet.

Eller så har man lite trevligt eftermiddagshäng med sina finaste.

Jag hjälper W med att få overallens band under skorna.
Han är på väg ut och ska åka i stora snöbacken med Kusinerna.

-Vet du W, säger jag.
Att förut var jag en dagisfröken, då hjälpte jag massor med barn att sätta bandet under skorna.


Han tittar på mig en lång stund.
Sen konstaterar han det logiska.

-Ja, men sedan. Sedan blev du min Faster.
Och nu hjälper du bara mig.





Sötnöt.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar