söndag 5 februari 2012

Söndagens PM

Provade mitt nya te till frukost i morse.


*små blommknoppar i!*



Det var riktigt riktigt gott.
Ett nytt favorit te minsann.
Tillsammans med Jättegott och Mums mums teerna.

Blir nog en kopp nu i kväll också.

Dagen har susat på i samma sakta mak som jag förutspådde i går.
Vi åt en sen frukost.
Lunch först vid halv tre och sedan bar det av till Kompis-Familjen.

Jag och Syster Yster hade bokat biobiljetter i smyg åt Kottarna, till filmen Mästerkatten.



Så alla våra E'n fick gå och se den.

Utom minsta lilla e'et.
Hon fick stanna hemma med oss Långöron.
Tror hon var rätt nöjd med det.

Nu sitter jag och slötittar på Så ska det låta medan jag väntar på att Maken ska komma hem från hockeyträningen.
Elsa har Grann-Kotten på övernattning och för tillfället hör jag hur de fnittrar och huserar runt i köket medan de ordnar sig kvällsmat.

Edvin han har redan ätit och bäddat ner sig.

Så kanske man skulle ta sig den där tekoppen nu då.
Kanske man kan få sig lite sällskap också innan tjejerna skuttar upp på vindan för vad jag tror ett par timmars surr och kvällsmys.

I morgon har de ledigt från skolan så vi gör oss nog ingen större brådska upp.
Sista sovmorgonen.
Sedan börjar arbetsveckan igen.
Hej och hå, vad det känns som att helgerna går fort.


Nåväl, nu det där teet och en kvällsmacka.



Hej svejs!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar