tisdag 10 januari 2012

Pang i bygget

Nu ska julen ut har jag bestämt.

Allt inne i alla fall.
Utejulgranen brukar vara kvar till påsk ungefär.

Jag hade nog kunnat avveckla det mesta juleriet redan på annandagen, men då kom ju Kottarna hem så för deras skull har den fått vara kvar.
Man vill ju inte ge dem men för livet eller nåt annat julrelaterat :)

Men nu är de hos Biologen och jag har börjat rensa ut tomtar och annat lull-lull.

Och river huset.
Bokstavligen.


*skräpet nästa*

Nån gång kanske jag börjar tycka pepparkakehus är gott, men inte ännu på ett tag.
Kanske aldrig.

Jag tänker jämt att pepparkakehus borde vara så dammiga att äta.
Fast jag tror att vi åt upp husen då jag var liten.
I alla fall godiset och glasyren.

Jag kanske borde spara en bit av huset till Kottarna.
De kanske gillar dammiga hus.

Eller inte.

Nu väntar en mugg varm choklad med en polkakäpp.
Det får bli finalen på julen här isi Sme´.


*återvinning av julgranspyntet*



Hej då julen.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar