lördag 21 januari 2012

På tu man hand

När Magnus och jag hade gjort bort helgens städning så bestämde vi oss för att äta middag på restaurang.


*dukning a lá Vikingen*


*förrätt*

Vi delade på ett fat med vitlöksbröd och tzatziki för skulle vi ätit varsin förrätt, hade vi nog aldrig orkat varmrätten.


*varmrätt i en härligt stor tallrik*

Jag valde kycklingfilé fylld med soltorkad tomat, pesto och mozzarella och så färsk pasta till.
Sånna här tallrikar skulle jag inte tacka nej till. Helt underbara att servera mat i och en fröjd för ögat att se på.
Kanske i en annan färg, men gärna gärna i mitt skåp.
Var de nu skulle få plats där... Men drömma kan man ju göra :)

Två rätters på Vikingen blev valet alltså och sedan åkte vi hem till Kompis-Familjen och kikade film. Jägarna 2.
Riktigt bra faktiskt och så är det ju alltid lite kul då man känner igen omgivningarna där den är inspelad.

Nu närmar sig klockan tjugo i ett och det är dags att sova. Egentligen. Men först ska vi se ett inspelat avsnitt av Stjärnorna på slottet.
Vi tar oss nog en sovmorgon i morgon, tror jag bestämt.

Är det helg så är det...



Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar