tisdag 17 januari 2012

The Lampa

Eftermiddagen har jag och Maken tillbringat på lampjakt.

Vi har länge funderat på att köpa en större golvlampa att ha vid soffan.
Och till sist hittade vi en modell som vi båda blev förtjusta i.

Sen kom ju det där med Darth "Högtalaren" Vader upp.
Ni minns den där fulingen som helt fräckt tog plats där jag hade tänkt ha den tilltänkta lampan.
En smula irriterande, men det löste sig.

Vi ska flytta om här lite bara så blir det alla tiders.
Både för mig och för Darth.

Nåväl, i julas fick jag lampan i julklapp av finaste Maken.
Omtänksam som han är så skulle jag få välja skärm till, själv.
Det gillar jag.

Så det är det vi har gjort i dag.

Jagat lampskärm.

Det är en djungel kan jag lova.

Enklaste delen var att välja kulör.
Vit hade jag tänkt mig.
Och vita skärmar hittade jag.

Super små.
STORA.
Höga och vida.
Låga och platta.

Och några fula.

Och några dyra. Icke att förglömma.
För dyra.

Så vi åkte ut till EM en sväng.
Hyste inga större förhoppningar att hitta något där eftersom de haft konkursutförsäljning i dryga månaden nu.

Men si där var den, skärmen.

Fin och vit och alldeles lagom stor.
Och på halva priset.

Ta daa!



Nu ska lampan inte vara just där den står på bilden, men tills vi möblerat om och förpassat Darth till skamvrån så står den här.


Och lyser upp tillvaron.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar