tisdag 24 januari 2012

Kan man äta myror?!

Har börjat baka till helgen.
Först ut är myrstackar.



I receptet stod det: Dela smeten i 35 lika stora bitar och rulla dem till bollar.

Jag hade inte lust att dela så jag bara tog bitar jag tyckte var lagom och så rullade jag. Tänkte att det inte spelar nån större roll hur många det blir.

Sen kom jag på att jag för skojs skull skulle försöka få dem så exakt lika stora som möjligt. Bara genom att ta lite smet i handen och försöka känna om det väger lika mycket som den förra myrstacken.

Sånna här saker kan jag ägna mig åt i oändlighet.

Jag älskar att jämföra och föra statistik och sånt. Och att gissa hur mycket saker väger, det är en sak som jag faktiskt är ganska bra på.

Det var jag i dag med.

För naturligtvis var jag ju tvungen att kolla hur nära jag kom.



Alla 34 myrstackarna vägde mellan 28 och 31 gram.
(Förutom sista bamsen som vägde 32...)
Det är en differens på ca 3 gram.

Kan jag nog vara nöjd med.

Undrar om man kan lägga in det här i ett ev. framtida CV?
Eller om det snarare ligger en till last för att man överhuvudtaget ägnar sig åt galenskaper som det här.

Ska nog fortsätta jobba hemma i Makens företag.
Han förvånas inte över något.
När det gäller mig.

Inte ens när jag vinner då vi gissar: Hur-mycket-väger-lösvikts-godis-påsen.

För tionde gången på raken.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar