torsdag 19 januari 2012

Hemligt värre

Åh vad jag blir frustrerad ibland då det ringer med hemligt nummer.

I dag höll jag på och hänga tvätt och ides inte springa ifrån för att svara. Tänkte att jag kan ju se sedan vem det var och ringa upp i fall det kanske var något viktigt.
Naturligtvis var det hemligt nummer.

Det innebär att det antingen var käre Maken som ringde från bilens telefon, lillebror som ringde från sin jobbtelefon eller så var det sjukhuset. För de är de enda gånger det visar skyddat nummer.

Maken var det inte för han ringde en stund senare och lillebror var det inte heller för han vet jag är ledig i dag.
Alltså var det förmodligen sjukhuset om mina provsvar från i måndags.

Och inte ringde det upp igen heller.

Nåväl, hade det varit alarmerande hade de säkert ringt igen eller så ringer de i morgon.
Annars får jag väl ringa dit själv.


Det kan bli lite galet också.

Som en gång när Magnus precis hade åkt i väg för att handla och det ringde på min mobil.
Med skyddat nummer.
Jag, som var helt säker på att det var han som bara skulle fråga om nåt, svarade med ett -Haaaalooo.
Och jag använde inte min seriösaste röst kan jag ju säga...

Det var inte han.

Det var min doktor.
Som en smula förvånad frågade om han möjligtvis hade kommit rätt.

Det hade han.

Och jag tackade min lyckliga stjärna för att jag inte hade kallat honom Älskling i alla fall.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar