onsdag 11 januari 2012

Boklista

Nu har jag börjat på min boklista.

Hade sån tur att jag hittade en lapp i plånboken också med boktips som jag skrivit av i nån tidning hos min svärmor.

Här kommer de första i alla fall.

Simon och ekarna av Marianne Fredriksson

En bok jag känt till länge, men när jag var yngre trodde jag att den hette Simon och ekrarna. Ekrarna som i hjulekrar...
Då lät den inte så intressant. Men nu blev den lite på ropet igen tack vare att den även är aktuell på bio.

Nästa bok jag ska ge mig i kast med är Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon.

En lagom romantisk och må-bra bok. Passar bra så här i vinterkylan.
Förmodligen lite förutsägbar, men det kan jag leva med :)

Sen är det en spänningsroman med också såklart.

Ingenstans under himlen av Liselott Willén.

Den handlar om en person som driver en fråga om ett nationellt dna-register och som sedan blir indragen i ett mord.
Jag är lite osäker på den här boken. Kanske blir den lite för politisk, men jag ska i alla fall ge den ett försök.

Boktipsen från Svärmors tidning innehåller dessa:

- Tom är död av Marie Darrieussecq

- Den man älskar av Emily Giffin

- Rätt åt dig av Jane Fallon

De böckerna hade jag ingen aning om vad de handlade om för det var så länge sedan jag skrev ner dem.
Så jag googlade dem nyss.

Första boken handlar om en familj som förlorar ett barn i en olycka. Den tänker jag inte läsa just nu.
Jag tror det blir för sorgligt för tillfället.
Kanske en annan gång.

Den andra visade det sig att jag redan hade läst.
En bok som jag tror var hyfsad med inte nåt jag lagt på minnet, tydligen.

Tredje boken kommer jag nog att tycka om. En chick-lit som handlar om en man som lever dubbel liv och där fruarna upptäcker det och bestämmer sig för att hämnas.
Den blir nog lite kul, eller tragisk.
Men eftersom det är en chick-lit så blir det nog mer skoj än tragedi.
Hoppas jag.

Så har jag ju också några böcker kvar att plöja i min engelska serie A Teashop Mystery av Laura Childs.

När jag väl kom in i att läsa på engelska blev jag riktigt förtjust i dessa.
Tre har jag hittills läst och det finns åtta till att beställa.


Fast i kväll blir det de tre senast numren av Kamratposten.
Det är ungefär det enda jag inte läst här hemma nu.

Inte så dumt egentligen.

För det kunde ha varit Herman Hedning som Edvin prenumererade på.
Och det hade varit illa.
Riktigt illa.

Om ni frågar mig.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar