torsdag 29 december 2011

Låt kloten rulla!

Lite jullovsaktiviteter är ju alltid skoj så dag har vi varit och bowlat hela familjen tillsammans med goda vännerna och deras Kottar.


*som karameller på rad*


*elsa i snyggaste skorna*

Ett par tre rundor nästan, hanns med under de två timmarna vi var där och spelade. Nu spelade inte undertecknad av knätekniska skäl, men jag lovar att jag var en ivrig supporter och påhejare.


*heja älskling*

I mellantiden tog vi fikapaus och det var uppskattat av samtliga Kottar.
Och vuxna såklart, men särskilt Kottarna.
Det blev som en helt ny gnista efter lite sockerchock.


*inte choklad...*

Själv provade jag varma chips.
Och som alltid ångrar jag mig och ville hellre ha en sån chokladbiskvi som Elsa tog, men då var det ju så dags då jag redan valt mina salta mojänger.

Men nästa gång!
Då ska jag fika en biskvi.

Eftermiddagen spenderade vi sedan hemma hos lillebror min med familj och där blev det också fika.
Och provsmakning av kaffet i deras nya kaffe-kapsel-maskin.
Jag som egentligen inte brukar dricka kaffe drack ett helt glas av nåt som hette rosabaya eller nåt annat kulinariskt och gott var det.
Delikatessen med smak av kardemumma till, gjorde det ju inte sämre.

Middag tillsammans och sedan var det dags att fara hemåt för att hinna göra färdigt Edvins rum innan Magnus skulle på hockeyträningen.



Så det blev en heldag till byss och nu sitter jag och Elsa och ser en film medan lillebroren hellre ville ligga och läsa.
I morgon ska vi handla lite och så är jag sugen på att prova nåt av de sällskapsspelen som Elsa och Edvin fick i julklapp.


Lata dagar.

Sköna jullov.

Stanna länge.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar