måndag 26 december 2011

Julafton

Så har vi då firat julafton på annandagjul här hemma, hela familjen samlad.

Kottarna har öppnat paket och oooat och tjoooat om vart annat.
Mjuka paket blev väldigt uppskattade i år av stora tjejen. Och ett par urläckra örhängen, en earcuff, som hon fick av finaste Grann-Kotten.

Ett par av Kottarnas andra favoriter var dessa kuddar...


*angry birds*

Vi skrattade så vi tjöt.

Sedan var det dags för julbord och både svartvinbärs sillen och brysselkålen blev riktigt bra, men kålen var nog snäppet godare då svärmor gjorde dem.
Tror att jag var lite snål med vitlöken men jag vet ju att alla inte är så förtjusta i det så jag fegade lite.

Min apelsinsallad ska vi äta i morgon för det fanns knappt kvar plats i magarna efter middagen.
Vi mumsade på mammas rulltårtor i stället.
Och mina Bountybollar.

Rulltårtorna var en av sorten mjukpepparkaka med fyllning av lingongrädde och en som var vanlig ljus rulltårta med fyllning av smörkräm smaksatt med krossade punchflaskor.

Mycket gott!

Så nu ligger nöjda Kottar och sover och jag är inte långt därifrån jag heller.
I morgon ska vi ta sovmorgon och ha lång mysfrukost.

Sedan ska vi nog mest tjossa på här under dagen och göra lite av vad vi har lust med för nu är det äntligen jullov.


Äntligen...




.

2 kommentarer:

  1. Tack för den trevliga "julaftonen".
    Och svartvinbärssillen, och den otroligt goda smésillen,som jag fick med mig hem.
    Sill och potatis blir det till middag hos mig idag.
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Tack själv.

    Vi åt sallad idag.
    Jag orkade inte ens tänka på julmat till middag.

    Men det går nog till sig till nästa år.

    Kram!

    SvaraRadera