tisdag 8 november 2011

Tisdags tankar

Har noterat att en del redan börjat plocka fram alla julsaker.

Susar ju runt lite bland inredningsbloggar och det har börjat dyka upp tomtar både här och där.

Tror de första dök upp för en si så där tre veckor sedan.
Då var det fortfarande oktober.

Ibland önskar jag att jag också hade sånna julkänslor, kanske inte i oktober men i alla fall att de skulle dyka upp till första advent eller så.
Julkänslorna alltså.
Men jag hänger helst upp sakerna ett par dagar innan aftonen i fråga och det har hänt att jag plockat ner allt den första vardagen efter.

Vore det inte för Kottarna vette gudarna om jag skulle pynta alls.
Eller jo, det skulle jag nog.

För jag tycker ju att det är så himla mysigt hos alla andra med allt julestök och julepyssel.
Och jag gillar ju verkligen själva stämningen.

Kanske jag behöver börja lite tidigare så att jag liksom vänjer mig.

Kanske jag borde packa upp en liten tomte i veckan och prova?

Nåväl, förövrigt har jag också funderat över varför jag inte längre är särskilt förtjust i choklad.
Det har alltid varit en av mina laster.
Nu kan jag inte minnas när jag sist var riktigt sugen på det.

Det har hänt ett par gånger att jag köpt choklad för säkerhets skull då vi valt lördagsgodis.
I fall jag blir sugen.

Det blir jag inte.

Ingen större förlust egentligen.
Finns ju nyttigare saker att förtära. Men det blir onekligen ett dilemma för numer vet jag inte alls vad jag är sugen på.

Nånsinn.

Det är lite störande.

Måste vara nån form av anandamin överskott.

Jag är kanske helt enkelt för lycklig.
För choklad.


Det kan jag leva med.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar