lördag 5 november 2011

Så mycket bättre

Kvällen tillbringas i sällskap med Kottarna och Maken och så har vi haft besök av Bonus-Systern med make.

Känner mig förnöjsam och tillfreds med livet i allmänhet i kväll.
Världen känns stillsam och jag själv känner mig lugn och avslappnad.

De fyra stora tvätthögarna på golvet i badrummet, dammråttorna som jagar sig fördärvade för att hinna bita oss i hasorna, disk och annat strunt, det bekymrar jag mig inte i för tillfället.

I vardagsrummet har vi tänt ljus.



Här inne doftar det av den rena tvätt som blivit tvättad i dag och nu hänger på tork.

Här inne har vi myst ihop oss och ser Så mycket bättre på tv.
Ett av mina favorit program för tillfället.

Allt utanför tröskeln hit in, får lov att vänta till en annan dag.


Kontentan av det hela är att allt blir vackrare i skenet av stearinljus.


Så, kära vänner.

Städa er inte fördärvade.

Sopa skräpet under mattorna och tänd en massa ljus i stället.


Det blir så mycket bättre då.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar