söndag 27 november 2011

Första advent

Jag var lite gnällig i går.

Tjatade om att jag inte var sugen att gå på Julskyltningen som skulle vara i dag nere på stan.
Mest var jag inte sugen för att vädret kändes så trist.
Grått och regnigt och blåsigt.

Det fick jag ångra.

Kvart i två i natt vaknade jag och en millisekund innan det hände, visste jag att jag inte borde räta ut benet.
När man är trött i mössan mitt i natten, fattar hjärnan långsamt.

Så jag rätade ut benet och så var det med det.
Knät som inte var i läge låste sig när jag rätade ut det och så är kryckorna mina bästa vänner igen och Rulle hett efterlängtad.

Så nån tur på stan och julskyltning var det inte fråga om för min del.
Men tända första ljuset och dricka glögg, det gick finfint.



Sedan tog Maken med sig Kottarna på julpromenaden och så kom de hem med en jättefin granris krans till mig!
En fin grön, som jag kan pynta själv och så ska den få hänga på våran ytterdörr då den är klar.

Det gjorde min dag.

Ska visa er den sedan!

Men nu ska jag masa mig i säng.
Ny vecka och nya tag i morgon.

Och har jag tur kanske knät är bättre då!



/J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar