fredag 4 november 2011

Film tajm

I dag såg vi Kung Fu Panda 2, hela familjen.



Den var riktigt rolig faktiskt. I alla fall de tjugo minuterna i början och de femton i slutet som jag såg.
För i vanlig ordning somnade jag nästan direkt. Blir nästan lite sur, för det spelar oftast ingen roll hur bra filmen är.

Jag somnar ändå.

Böcker kan jag ligga och läsa i timmar men film, nä då är det ögonlock ner, direkt.

Kanske det är för mycket intryck med både bild och ljud :-/
Eller så är det helt enkelt inte min grej.
Det där med film.

Fast Hur många lingon... den gick hur bra som helst.
Jag gäspade inte ens.
Och jag hade kunnat se om den, direkt efteråt.

Jag tror inte det handlar om huruvida den är bra eller inte. För det kan vara en film jag verkligen gillar.
Men så börjar den, och jag cabbar ner.

Nåväl, värre saker kan man ju råka ut för och tack och lov händer det i alla fall inte då jag ligger och läser.

Nu är den där lilla odågan John Blund här och sprätter sand, så det är nog bäst jag loggar ner och kryper till kojs innan jag slocknar på stället.
Har varit en lång dag med, förutom film, firande av Kottarnas Farfar som har fyllt 75 i dag.

Trevligt har det varit men nu är jag trött.
Skönt med helg och sovmorgon i morgon.



Ha en skön helg!


Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar