måndag 28 november 2011

Dörrkransen

I kväll medan Pappan i huset skjutsade Kottarna på deras aktiviteter så passade jag på att dekorera min granris krans.
Det var inte så enkelt som jag trodde för den både barrade och stacks en hel del.

Till kransen hade jag två olika sorters band som jag valde mellan.
En dörrskylt som jag haft ett tag och som jag tycker mycket om, men som dessvärre farit ganska illa av både väder och vind.
Och till sist en rulle ståltråd, en avbitare och kransen så klart.


*pysselipyssel*

Tror nog det tog nästan 45 minuter innan jag fått till den och jag är inte riktigt säker ännu på om jag ska sätta fast nåt fler hjärta eller om jag ska vara nöjd.

Tillsvidare så hänger den i alla fall på våran ytterdörr och ser en liten smula julig ut.

Ta daa!


*min första julkrans*

Åh, nu doftar det så gott här inne av gran.
Jag gillar grandoft, det doftar liksom härlig skog, men utan risk att behöva möta nån björn.
Jag är rädd för björnar.
Sjukt rädd.
Så lite lagom med skogsdoft passar mig perfekt.

Någon riktig gran har vi ju aldrig inne eftersom både Magnus och Edvin reagerar på dem, men ute ska vi ha en.
Den levererade bästa grannarna i dag och i morgon ska den få julestassen på.

Haha! Jag kom just på nåt roligt.
Han som levererade utegranen heter Björn.

Men honom är jag inte rädd för :)


Nu tror jag att jag ska värma mig lite glögg och vänta på att resten av gänget kommer hem.


Ha en skön kväll!


.

2 kommentarer:

  1. Snygg och välkomnande krans..
    Vi ses..
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Muminmormorn:

    Tack Mammsen!
    Men nu behöver vi en ny ytterdörr för den ser så ful ut bakom kransen.
    Kraam

    SvaraRadera