tisdag 15 november 2011

Berg och dalbana

I dag har jag:

* Tillbringat en si så där halva dagen på väg till badrummet, i badrummet eller på soffan med onda, onda magen och ett täcke.

* Njutit av fantastisk gourmet mat i form av min medicin samt tre skorpor och en apelsin festis med sugrör.

Inte särskilt lustfyllt.
Nä.


Fast!

Däremellan har jag också:

* Skrattat mig halvt fördärvad under ett telefonsamtal angående mental status. Och den eventuella vådan av detta.

* Läst en jultidning och sett såpor på alla kanaler.

* Och så har jag pratat en lång stund med första bonusbarnen i Överkalix och bokat in preliminär sova-över-tid under jullovet.


Så i det stora hela blev det en bra dag, trots allt.


Man kunde nästan ha trott att det var måndag först.
Nu känns det mer som fredag.


Och det är ju bra.
För då är det lördag i morgon.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar