söndag 9 oktober 2011

Sy akuten

Nä, det är inte någon som fått fara på akuten och sy, alltså.
Det är Stora E's necessär som fått haveri på handtaget.

Stora E befarade det värsta och tänkte att nu blir det nog till att amputera.
Väskans handtag, alltså.

Mest på den ena sidan, trodde hon.
Eventuellt på den andra också.
Kunde jag rädda den möjligtvis? undrade hon.

Stora E anförtrodde mig dyrgripen och uppdraget i eftermiddags, då vi hade träff utanför Biologens Bostad.

Jag lovade att göra ett försök.
Mitt bästa.
Och tänka sig.
Minsann om jag inte kan hantera nål och tråd fortfarande.


* -varsågod mitt Hjärta! *

Necessären är nu i skick som ny och det ska ett slipat ögat till att se var skadan varit.

Jag är omåttligt nöjd.

Nöjd med att jag lyckades fixa den så den ser ut som förr.
Och nöjd med att jag inte sydde mig i nåt finger.
Inte ett enda.

Fast då använde jag fingerborg.
För första gången i mitt liv.

Räknas det som fusk?
Inte väl?

Jag menar det som räknas är väl att man har samtliga fingrar intakta.
Och det har jag.

Den här gången.

Till skillnad från andra.

Kanske jag borde ha använt fingerborg de gångerna också...



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar