lördag 29 oktober 2011

Insomnia

Kvart i tio började det röra sig här isi Sme´i morse.
Då vinglade sömndruckna Kottar upp för frukost medan jag själv bara viftade lite på tårna.
Mest med dem på den ena foten.

Min ack så fagra framställning om hur jag skulle ligga och njuta av Makens snarkande oväsen i natt, gick i stöpet på en si så där tre minuter efter att han började.
Kanske efter fyra om jag tänker efter.

Efter tio minuter var jag ett morrande spektakel och när jag lyckades somna kring halv fem var jag nära en personligt hjärnsmälta.
Mina höron-proppar var spårlöst försvunna och att trycka kudden på huvudet hjälpte inte ett smack.
Inte då jag tryckte ner den på mitt huvud i alla fall.

Nu besinnade jag mig tack och lov, och lyckades dåna av tillslut av ren utmattning, men dagen har ju blivit därefter i dag.
Flera nätter med bara ett par timmars sömn, har sina effekter.

Som att Maken nu klår mig i Wordfeud till exempel.
Med typ hundra poäng.
Det har enbart med min sömnbrist att göra.

Tro inget annat.

I morgon är jag på banan igen.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar