fredag 7 oktober 2011

Förväntningar

På Väder Nyheterna i går lovade de att det skulle bli storm och galet mycket regn här i dag.
Maken och jag gick ut vid elva tiden i går kväll för att plocka undan allt som eventuellt kunde flyga till väders.
Tänkte att det kunde ju bli rätt trivsamt med lite storm, om man satt inte och inte behövde oroa sig för omkring flygande saker.
Jag till och med stängde balkongdörren när jag gick och la mig.

Magnus var lite tveksam till att det skulle bli stormigt, han tyckte det verkade för varmt ute för nåt stort oväder alls.

Men jag höll tummarna.
Väntade mig att jag skulle vakna upp till höstens värsta, men inte då.
Kav stilla då jag steg upp.

Det har knappt susat i trädtopparna här i dag.
Undrar var den tog vägen egentligen?
Snopet.

Fredags fika blev det i alla fall här idag.
En sorts kladdkakemuffin med tryffelfyllning, som M köpte med sig hem från Lyktan.


*mumma*

Smaskig värre, men jag hade gillat att ha nåt syrligt till.
Kanske några hallon eller lingongrädde.
Får ta och prova det nån annan gång.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska vi ta oss en bysstur till några vänner och hälsa på.
De håller också på att tapetsera och måla om, så ikväll kommer jag nog hem med ännu fler bra idéer.

Nu gäller det bara att få tummen ur och få nåt gjort här hemma också.


Kram på er och ha en trevlig fredags kväll!

2 kommentarer:

  1. Ny stile på bloggen - Gillas!!!
    Trevlig helg önskar jag er isi smé
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Tack mammsen. Men det var ett helt företag att få till den kan jag lova.
    Kram!

    SvaraRadera