fredag 30 september 2011

Utspridd familj

I dag har vi firat in helgen på lite olika håll.

Stora E ska ha övernattning på skolan med klasskamraterna så henne har jag lämnat av där.
Fullastad med packning i vanlig ordning.
Och i lika vanlig ordning kan jag inte säga nåt, eftersom att jag själv skulle haft med mig exakt lika mycket och förmodligen lite till...


*myskläder är ett måste*

Gosigaste kuddarna nedpackade, en och annan följeslagare av den stoppade, lurviga typen, pyjamas, några filmer och så lite godis på det.
Hon kommer att klara sig fint och jag hoppas hon kommer att sova gott. Men hon kommer också att tycka att hennes egen säng känns ljuvlig i morgonkväll.
Och så är det nog. Borta bra men hemma bäst.

Pappan i huset och lilla e har haft killkväll här hemma. Wii-hockey spel stod på önskelistan och så såg de film och mumsade lite fredags gott de också.
Lite mysigt var det nog att få ha pappan helt för sig själv och slippa tjatiga tjejer en stund.
Men glada blev de i alla fall då jag kom hem.
Båda mina finaste grabbar.

Själv har jag tillbringat flera timmar med tjejerna.
Vi har nämligen haft middag hos goa A i kväll.
Lagade till tacos tillsammans och sedan åt och drack vi gott.



Många glad skratt blev det och en aningens trött i ögat är jag nu hemma igen.
Kära Maken ska upp i vanlig ordning i morgon bitti och jaga, men själv tänker jag nog dra mig en stund.
Stora E ska inte hämtas på skolan fören då de ätit frukost klockan tio, så det är ju ingen större brådska.

Men nu är det sängen innan jag gäspar käkarna ur led.



Nattinatti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar